Publicaties

Resultaat met rekenen

U wilt op alle fronten het maximale uit leerlingen halen. Zeker ook bij rekenen, omdat dit zo’n belangrijk vak is. Dit praktijkboek helpt basisscholen deze ambitie waar te maken.

De uitgave laat op een heldere en toegankelijke manier zien hoe de effectieve rekenles er in de dagelijkse onderwijspraktijk uit ziet. Een greep uit de onderwerpen: de juiste doelen stellen, effectieve instructie, differentiatie, monitoring, een passend aanbod.

Ook actuele ontwikkelingen als handelingsgericht werken, de referentieniveaus en het ERWD-protocol komen aan de orde.

U wilt op alle fronten het maximale uit leerlingen halen. Zeker ook bij rekenen, omdat dit zo’n belangrijk vak is. Dit praktijkboek helpt basisscholen deze ambitie waar te maken.

Kopen via Bol.com

Als kleuters leren meten

Als kleuters aan de slag gaan met meten en meetkunde, gebeurt er van alles in hun denken en handelen. Maar wat precies? In deze map wordt hierin inzicht gegegeven.

Bij jonge kinderen wordt de basis voor meten en meetkunde gevormd door het opdoen van concrete en betekenisvolle ervaringen. Daarom is in deze map gekozen voor speelse peilingactiviteiten in de plaats van een toets. Zo kunt u als leerskracht of remedial teacher de ontwikkeling van kleuters peilen en stimuleren.

Juist het gesprek over de spelletjes levert waardevolle informatie op over de denkwijze en ontwikkeling van de leerling. De map bevat achtergrondinformatie over peilen, meten en meetkunde, zes peilingspelletjes, observatieformulieren, suggesties voor vragen en interventies en het bieden van extra hulp.

Kopen via CPS